Facebook Linkedin Twitter

Works by decades

1970 - 1979


Composição Pr 3, 1973

António Quadros Ferreira (Aveiro, Portugal, 1950)

Composição Pr 3, 1973

  • Composition Pr 3, 1973
  • Enamel on chipboard
  • 120.5 x 120.5 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
What a Woman Made, 1973

Mako Idemitsu (Tóquio, Japão, 1940)

What a Woman Made, 1973

  • Video, colour and b/w, 4:3, PAL, 10'50"
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Songdelay, 1973

Joan Jonas (Nova Iorque, EUA, 1936)

Songdelay, 1973

  • 16mm film transferred to video, b/w, sound, PAL, 18'35''
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Video Girls and Video Songs for Navajo Sky, 1973

Shigeko Kubota (Niigata, Japão, 1937 - Nova Iorque, EUA, 2015)

Video Girls and Video Songs for Navajo Sky, 1973

  • Video (VHS), b/w and colour, sound, 31’56’’, PAL
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
S42, 13-14 de novembro, 1973

Fernando Lanhas (Porto, Portugal, 1923 - Porto, Portugal, 2012)

S42, 13-14 de novembro, 1973

  • Photographic paper on chipboard
  • 85 x 85 cm
  • Coll. Fernando Lanhas, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2005
Representação esquemática de algumas modernas teorias sobre a origem, forma, estado e evolução do Universo, 1973

Fernando Lanhas (Porto, Portugal, 1923 - Porto, Portugal, 2012)

Representação esquemática de algumas modernas teorias sobre a origem, forma, estado e evolução do Universo, 1973

  • Schematic representation of some modern theories of the origin, shape, state andevolution of the Universe, 1973
  • Photographic paper on chipboard
  • 119 x 187.5 cm
  • Coll. Fernando Lanhas, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2005
Bronx Doors, Bronx Floors, 1973

Gordon Matta-Clark (Nova Iorque, EUA, 1943 - Nova Iorque, EUA, 1978)

Bronx Doors, Bronx Floors, 1973

  • B/w photographs (2 elements)
  • 55 x 70.5 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Sem título, 1973

Abel Mendes (Braga, Portugal, 1933)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • 163 x 91 cm
  • Coll. of the artist, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2001
Souvenir Piece, 1973

Ree Morton (Ossining, EUA, 1936 - Chicago, EUA, 1977)

Souvenir Piece, 1973

  • Acrylic paint on canvas mounted on wood, wood, acrylic paint, stones
  • 244 x 460 x 278 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Ameaça II, 1973

Eduardo Nery (Figueira da Foz, Portugal, 1938 - Lisboa, Portugal, 2013)

Ameaça II, 1973

  • Silkscreen on paper. Ed. 30/40
  • 61.7 x 50 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
Ameaça II, 1973

Eduardo Nery (Figueira da Foz, Portugal, 1938 - Lisboa, Portugal, 2013)

Ameaça II, 1973

  • Threat 2, 1973
  • Silkscreen on paper. A.P. I/X
  • 67.4 x 50 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
Global Groove, 1973

Nam June Paik (Seul, Coreia do Sul, 1932 - Miami, EUA, 2006)

Global Groove, 1973

  • Video, colour, sound, PAL, 28’30’’
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Vértice, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Vértice, 1973

  • Vertex, 1973
  • Acrylic on canvas
  • 110.5 x 187.5 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
Sem título, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Oil on canvas (triptych)
  • 150 x 110.5 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1993
Sem título, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Silkscreen. Ed. 21/25
  • 49 x 54.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1989
Sem título, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Silkscreen. Ed. 19/25
  • 65.5 x 69 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1989
Sem título, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Silkscreen. Ed. 111/300
  • 65 x 50 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1989
Sem título, 1973

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Acrylic paint on canvas
  • 100 x 180 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2000
Report of the Universonaut on the Tragedy of the Planet Yoxides of the Bleu-Bleu Galaxy (from the series ‘Cosmo Language’), 1973

António Costa Pinheiro (Moura, Portugal, 1932 - Munique, Alemanha, 2015)

Report of the Universonaut on the Tragedy of the Planet Yoxides of the Bleu-Bleu Galaxy (from the series ‘Cosmo Language’), 1973

  • Silkscreen and off-set printing on paper (2 elements). Ed. 16/115
  • 64 x 82 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by Galeria 111 1989
Report of the Universonaut on the Tragedy of the Planet Yoxides of the Bleu-Bleu Galaxy (from the series ‘Cosmo Language’), 1973

António Costa Pinheiro (Moura, Portugal, 1932 - Munique, Alemanha, 2015)

Report of the Universonaut on the Tragedy of the Planet Yoxides of the Bleu-Bleu Galaxy (from the series ‘Cosmo Language’), 1973

  • Silkscreen and offset printing on paper (2 elements) Ed. 20/115
  • 70 x 90 cm (each)
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
O Ovo, 1973

Domingos Pinho (Porto, Portugal, 1937)

O Ovo, 1973

  • The Egg, 1973
  • Oil on canvas
  • 65 x 54 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
Sem título, 1973

Vítor Pomar (Lisboa, Portugal, 1949)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • B/w photograph (8 elements)
  • 58.5 x 169.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2001
Le plus profond c'est la peau, 1973

Vítor Pomar (Lisboa, Portugal, 1949)

Le plus profond c'est la peau, 1973

  • 42 x 90 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 2001
Triângulos I, 1973

Joaquim Rodrigo (Lisboa, Portugal, 1912 - Lisboa, Portugal, 1997)

Triângulos I, 1973

  • Triangles 1, 1973
  • Acrylic paint on canvas
  • 81 x 116 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1992
Sem título, 1973

José Rodrigues (Luanda, Angola, 1936 - Porto, Portugal, 2016)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Drawing on paper, red cord
  • 61 x 129 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2000
Sem título, 1973

José Rodrigues (Luanda, Angola, 1936 - Porto, Portugal, 2016)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Cord and graphite on paper
  • 69.5 x 96.3 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
Sem título, 1973

Artur Rosa (Lisboa, Portugal, 1926)

Sem título, 1973

  • Untitled, 1973
  • Acrylic, collage and silver paper on chipboard
  • 50 x 50 x 3.1 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
Rekonstruktion, 1973

Dieter Roth (Hannover, Alemanha, 1930 - Basileia, Suíça, 1998)

Rekonstruktion, 1973

  • Etching. Ed. of 1000
  • 59.5 x 42 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2002
Selbstbildnis von hinten, 1973

Dieter Roth (Hannover, Alemanha, 1930 - Basileia, Suíça, 1998)

Selbstbildnis von hinten, 1973

  • Self-Portrait from Behind, 1973
  • Planographic print on handmade paper. Ed. 16/30
  • 64 x 92.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2002
Selbstbildnis als Zungen und Nasen, 1973

Dieter Roth (Hannover, Alemanha, 1930 - Basileia, Suíça, 1998)

Selbstbildnis als Zungen und Nasen, 1973

  • Selfportrait as tongues and noses, 1973
  • Pencil on paper
  • 58 x 78 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2002
Television Delivers People, 1973

Richard Serra (San Francisco, EUA, 1938)

Television Delivers People, 1973

  • Video (Betacam), colour, sound,5'55’’, PAL, 5'55"
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Surprise Attack, 1973

Richard Serra (San Francisco, EUA, 1938)

Surprise Attack, 1973

  • Video (Betacam), b/w, sound, 4:3, PAL, 2'18’’, PAL
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Morangos, 1973

Henrique Silva (Paredes, Portugal, 1933)

Morangos, 1973

  • Strawberries, 1973
  • Acrylic paint on canvas
  • 68 x 68 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
Enlevo de Miss Europa, 1973

Nikias Skapinakis (Lisboa, Portugal, 1931)

Enlevo de Miss Europa, 1973

  • Ravishing of Miss Europe, 1973
  • Oil on canvas
  • 150 x 117 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
Marmeleiro, 1973

Ângelo de Sousa (Maputo, Moçambique, 1938 - Porto, Portugal, 2011)

Marmeleiro, 1973

  • Quince Tree, 1973
  • Super 8 film transferred to DVD, colour, no sound, 12'20''
  • Coll. Estate Ângelo de Sousa, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2000
Muro, 1973

Ângelo de Sousa (Maputo, Moçambique, 1938 - Porto, Portugal, 2011)

Muro, 1973

  • Wall, 1973
  • Super 8 film transferred to DVD, colour, no sound, 12'06''
  • Coll. Estate Ângelo de Sousa, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2000
Ribeiro, 1973

Ângelo de Sousa (Maputo, Moçambique, 1938 - Porto, Portugal, 2011)

Ribeiro, 1973

  • Stream, 1973
  • Super 8 film transferred to DVD, colour, no sound, 21'16''
  • Coll. Estate Ângelo de Sousa, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2000
Mesa-Paisagem, 1973

Ana Vieira (Coimbra, Portugal, 1940 - Lisboa, Portugal, 2016)

Mesa-Paisagem, 1973

  • Table-Landscape, 1973
  • Wood table, spray painting on fabric, metal, ceramic, fabric and objects (1 plate, cutlery, ring napkins, napkin, sand, boat)
  • 94 x 110 x 110 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
A First Quarter, 1973

Lawrence Weiner (Bronx, EUA, 1942)

A First Quarter, 1973

  • Video (Betacam), b/w, silent, PAL, 85’
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Homes for America, 1967 - 1973

Dan Graham (Urbana, EUA, 1942)

Homes for America, 1967 - 1973

  • Colour photographs on cardboard. Ed. 43/50
  • 102.5 x 77 x 4.5 cm cada foto: 27,5 x 35,5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Body Press, 1970 - 1973

Dan Graham (Urbana, EUA, 1942)

Body Press, 1970 - 1973

  • B/w photograph, drawing and signed text on cardboard. Photographer: Ian Murray
  • 48.5 x 86 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
O Peregrino Blindado (The Blind Penguin): As aventuras do Dr. Bronstein - Proezas do Unfriendly Kid - E Outras, 1971 - 1973

Eduardo Batarda (Coimbra, Portugal, 1943)

O Peregrino Blindado (The Blind Penguin): As aventuras do Dr. Bronstein - Proezas do Unfriendly Kid - E Outras, 1971 - 1973

  • Etching (3 elements)and print on paper (50 elements). Ed. 127/200
  • 2.5 x 34.5 x 26.5 cm (cover)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by Manuel de Brito 1999
Universonauta no Planeta das Poeiras Cósmicas, 1971 - 1973

António Costa Pinheiro (Moura, Portugal, 1932 - Munique, Alemanha, 2015)

Universonauta no Planeta das Poeiras Cósmicas, 1971 - 1973

  • Universonaut in the Planet of Cosmic Dust, 1971 - 1973
  • Oil on canvas
  • 150 x 200.8 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2009
Mappe Containers, 1971 - 1973

Dieter Roth (Hannover, Alemanha, 1930 - Basileia, Suíça, 1998)

Mappe Containers, 1971 - 1973

  • Print on paper. Ed. 20/85
  • Capa - 51 x 63 x 3,5 cm. Material interior de dimensões variadas.
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2002
Sem título, 1971 - 1973

Ângelo de Sousa (Maputo, Moçambique, 1938 - Porto, Portugal, 2011)

Sem título, 1971 - 1973

  • Untitled, 1971 - 1973
  • Polyvinyl acetate on canvas
  • 200 x 170 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2003
A Movie: Directional Piece. Where People Are Looking (with R, V, G, Variance and Ending with Yellow), 1972 - 1973

John Baldessari (National City, EUA, 1931)

A Movie: Directional Piece. Where People Are Looking (with R, V, G, Variance and Ending with Yellow), 1972 - 1973

  • B/w photographs, colour photographs (28 elements)
  • 250 x 260 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2001
Sem título, 1972 - 1973

José Barrias (Lisboa, Portugal, 1944)

Sem título, 1972 - 1973

  • Painting on canvas
  • 142 x 101.5 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1999
15044 de 70, 1972 - 1973

João Dixo (Vila Real, Portugal, 1941 - Coimbra, Portugal, 2012)

15044 de 70, 1972 - 1973

  • 15044 of 70, 1972 - 1973
  • Oil on chipboard and wood
  • 85.2 x 73 cm Inclui a moldura
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
Sem título, 1972 - 1973

Jorge Pinheiro (Coimbra, Portugal, 1931)

Sem título, 1972 - 1973

  • Untitled, 1972 - 1973
  • Indian ink on paper
  • 38.7 x 52 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2017
Shoot, 1974

Vito Acconci (Nova Iorque, EUA, 1940 - Nova Iorque, EUA, 2017)

Shoot, 1974

  • Video, colour, sound, PAL, 10’18’’
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
I Wanna Style (Albuquerque Arabesque), 1974

Eduardo Batarda (Coimbra, Portugal, 1943)

I Wanna Style (Albuquerque Arabesque), 1974

  • I wanna style (Albuquerque Arabesque), 1974
  • Indian ink and watercolour on paper
  • 78 x 59 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2000
Os Tripés da Classe Operária ou Os Filhos de Sanchez, 1974

Eduardo Batarda (Coimbra, Portugal, 1943)

Os Tripés da Classe Operária ou Os Filhos de Sanchez, 1974

  • The tripods of the Working Classes or the children of Sanchez, 1974
  • Indian ink and watercolour on paper
  • 78 x 58.5 cm
  • Coll. Museu Nacional de Soares dos Reis, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea de Serralves, Porto. Deposit 1990
The Golden Tower, 1974

James Lee Byars (Detroit, EUA, 1932 - Cairo, Egipto, 1997)

The Golden Tower, 1974

  • Letters printed in gold on paper
  • 182 x 50 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Sem título, 1974

Fernando Calhau (Lisboa, Portugal, 1948 - Lisboa, Portugal, 2002)

Sem título, 1974

  • Untitled, 1974
  • Acrylic paint on canvas
  • 110 x 110 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
# 99 (Materialização de um quadrado imaginário), 1974

Fernando Calhau (Lisboa, Portugal, 1948 - Lisboa, Portugal, 2002)

# 99 (Materialização de um quadrado imaginário), 1974

  • # 99 (materialisation of an imaginary square), 1974
  • Colour photograph and Indian ink on photographic paper
  • 20.5 x 28.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
91ª Página de um Diário Imaginário (Desenho / Projecto para a Intervenção na Paisagem), 2º Caderno, 1974

Alberto Carneiro (S. Mamede do Coronado, Portugal, 1937 - Porto, Portugal, 2017)

91ª Página de um Diário Imaginário (Desenho / Projecto para a Intervenção na Paisagem), 2º Caderno, 1974

  • 49.7 x 35 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2015
Projecto Praia da Luz - Estrutura de pedras de basalto, 1974

Manuel Casimiro (Porto, Portugal, 1941)

Projecto Praia da Luz - Estrutura de pedras de basalto, 1974

  • Praia da Luz Project - Basalt stone structure, 1974
  • Four cibachromes on paper mounted on wood
  • 141.5 x 221 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Sombras e chocolates (moedas), 1974

Lourdes Castro (Funchal, Portugal, 1930)

Sombras e chocolates (moedas), 1974

  • Shadows and Chocolates (Coins), 1974
  • Colour pencil and silver foil and wax paper glued onto paper
  • 32 x 49.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Early Sorrow, 1974

Ricardo Cruz-Filipe (Lisboa, Portugal, 1934)

Early Sorrow, 1974

  • Acrylic paint on photosensitive screen
  • 127.4 x 123.8 cm
  • Coll. Portuguese State Secretariat of Culture, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1990
Structure Piece - Leaves (1), 1974

Jan Dibbets (Weert, Holanda, 1941)

Structure Piece - Leaves (1), 1974

  • Colour photographs montage
  • 40.5 x 200 cm (fotografias: 20 x 180,5 cm)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2005

Support this project.
Become a member.


Rua D. João de Castro, 210
4150-417 Porto Portugal
41º 9'35.40"N
8º39'35.35ºW
Serralves