Facebook Linkedin Twitter

Works by decades

1990 - 1999


Negro, 1992

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Negro, 1992

  • Encaustic and photographs on wood
  • 124.5 x 72 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Criminali / 7 portraits, 1992

Thomas Schütte (Oldenburg, Alemanha, 1954)

Criminali / 7 portraits, 1992

  • Watercolor and pencil on paper (7 elements)
  • 66 x 50 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by Vicente Todolí 1998
Que bela família, 1992

Augusto Alves da Silva (Lisboa, Portugal, 1963)

Que bela família, 1992

  • What a Nice Family, 1992
  • Colour photograph (6 elements). Ed. 1/5
  • 73.7 x 91 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Mute... Life, 1992

Pedro Tudela (Viseu, Portugal, 1962)

Mute... Life, 1992

  • Oil, graphite and oil pastel on canvas (4 elements)
  • 100 x 100 cm (each)
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2002
Princípio de caudalidade III, 1991 - 1992

Álvaro Lapa (Évora, Portugal, 1939 - Porto, Portugal, 2006)

Princípio de caudalidade III, 1991 - 1992

  • Principle of caudality 3, 1991 - 1992
  • Tempera, printing ink, raphia on chipboard
  • 99.9 x 80.5 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1998
Princípio de caudalidade I, 1991 - 1992

Álvaro Lapa (Évora, Portugal, 1939 - Porto, Portugal, 2006)

Princípio de caudalidade I, 1991 - 1992

  • Principle of caudality 1, 1991 - 1992
  • Acrylic paint, printing ink, tempera and photograph pasted on chipboard
  • 80.5 x 99.8 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1998
Princípio de caudalidade IV, 1991 - 1992

Álvaro Lapa (Évora, Portugal, 1939 - Porto, Portugal, 2006)

Princípio de caudalidade IV, 1991 - 1992

  • Principle of caudality 4, 1991 - 1992
  • Tempera, ink printing and raphia on chipboard
  • 99.5 x 80.5 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1998
Princípio de caudalidade II, 1991 - 1992

Álvaro Lapa (Évora, Portugal, 1939 - Porto, Portugal, 2006)

Princípio de caudalidade II, 1991 - 1992

  • Principle of caudality 2, 1991 - 1992
  • Acrylic paint, printing ink, collge on chipboard
  • 80.5 x 99.5 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1998
Sem título, 1993

Gerardo Burmester (Porto, Portugal, 1953)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Wood, felt
  • 270 x 172 x 13 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Sem título, 1993

Ernst Caramelle (Hall, Áustria, 1952)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Portfolio with 4 silkscreens. Ed. 15/16. 1 cardboard roll with 4 silkscreens. Ed. 5/16
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2005
Sem título, 1993

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Wood, plaster
  • 112 x 120 x 110 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1997
Sem título (da série

Ângela Ferreira (Maputo, Moçambique, 1958)

Sem título (da série "Marquises"), 1993

  • Untitled (from the ‘Enclosed Balconies’ series), 1993
  • Iron, acrilyc and PVC
  • 180 x 170 x 172 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Picos de Europa, 1993

Hamish Fulton (Londres, Reino Unido, 1946)

Picos de Europa, 1993

  • Charcoal on paper
  • 13.5 x 29.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Fetiche, 1993

José de Guimarães (Guimarães, Portugal, 1939)

Fetiche, 1993

  • Gouache on paper
  • 9.5 x 5.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by João Vasco Marques Pinto 2003
A escolha do crítico, 1993

Paulo Mendes (Lisboa, Portugal, 1966)

A escolha do crítico, 1993

  • The Critic's Choice, 1993
  • Paper (6 books), colour photograph on paper (6 elements), Wassilly chair (6 elements), table. Ed. 1/6
  • Falta dimensões de cadeiras e livors
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
Sem título (A ninhada), 1993

Paulo Mendes (Lisboa, Portugal, 1966)

Sem título (A ninhada), 1993

  • Untitled (The Brood), 1993
  • Wood, fabric, publications, texts
  • Coll. of the artist, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1994
Untitled (Portfolio II), 1993

Matt Mullican (Santa Monica, EUA, 1951)

Untitled (Portfolio II), 1993

  • Six colours lithographs on paper (10 elements), engraving on paper (64 elements). Ed. 29/32
  • 82 x 62 x 6.5 cm (cover)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Black and White, 1993

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Black and White, 1993

  • Metal, glass, firecrackers
  • Variable dimensions
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by Keir McGuinness 2013
Bolt, 1993

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Bolt, 1993

  • Glass pipettes
  • Variable dimensions
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Donation by Anthony Reynolds and Georgia Fleury Reynold 2008
Ferry, 1993

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Ferry, 1993

  • Metal, shotgun cartridges, wax, wood dowel
  • 93 x 265 x 81 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2008
Engenho, 1993

Miguel Palma (Lisboa, Portugal, 1964)

Engenho, 1993

  • Device, 1993
  • Iron, aluminum, car pieces
  • 130 x 170 x 450 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Echo der Welt I, 1993

Pedro Cabrita Reis (Lisboa, Portugal, 1956)

Echo der Welt I, 1993

  • Echo of the World I, 1993
  • Wood, plasterboard, bricks, burlap, wooden chair and table, radiator, water jug, oil on cardboard, drawing on tracing paper, book, copper tubes, rubber hose, electric wiring, light bulbs
  • 304 x 500 x 133 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Sem título, 1993

Susana Solano (Barcelona, Espanha, 1946)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Collage on newspaper
  • 41 x 29.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 2014
Sem título, 1993

Susana Solano (Barcelona, Espanha, 1946)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Collage on newspaper
  • 41 x 29.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 2014
Sem título, 1993

Pedro Sousa Vieira (Porto, Portugal, 1963)

Sem título, 1993

  • Untitled, 1993
  • Charcoal on paper (10 elements)
  • 21 x 29.5 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Sem título (V da série

Rui Chafes (Lisboa, Portugal, 1966)

Sem título (V da série "A Manhã"), 1992 - 1993

  • Untitled (5 from the serie 'The Morning'), 1992 - 1993
  • Painted iron
  • 64 x 32 x 20 cm
  • Coll. Fundação Luso-Americana para o Desenvolvimento, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2002
O centro do corpo, 1992 - 1993

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

O centro do corpo, 1992 - 1993

  • The centre of the body, 1992 - 1993
  • Acrylic paint on canvas
  • 155 x 110 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Da série

Paulo Mendes (Lisboa, Portugal, 1966)

Da série "Do it yourself", 1992 - 1993

  • From the 'Do it yourself' series, 1992 - 1993
  • Indian ink and acrylic paint on paper
  • 58 x 100 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2004
Da série

Paulo Mendes (Lisboa, Portugal, 1966)

Da série "Do it yourself", 1992 - 1993

  • From the "Do it yourself" series, 1992 - 1993
  • Indian ink and acrylic paint on paper
  • 58 x 100 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
Sem título, 1992 - 1993

António Palolo (Évora, Portugal, 1946 - Lisboa, Portugal, 2000)

Sem título, 1992 - 1993

  • Untitled, 1992 - 1993
  • Acrylic paint on canvas (diptych)
  • 100 x 200 cm 100 x 100 cm (cada tela)
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1995
2 x (270 x 90 x 8), Ø 0,8 x 927, 101 x 41 x 12, 3 x Ø 12, 1994

Miroslaw Balka (Varsóvia, Polónia, 1958)

2 x (270 x 90 x 8), Ø 0,8 x 927, 101 x 41 x 12, 3 x Ø 12, 1994

  • Iron, felt, soap, steel cable (5 elements)
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Um Corpo, 1994

Rui Chafes (Lisboa, Portugal, 1966)

Um Corpo, 1994

  • Iron
  • 170 x 47 x 37 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
The Outlines of Seven Stones for: Seven Days Walking Seven Nights Camping (Serra da Estrela, Portugal), 1994

Hamish Fulton (Londres, Reino Unido, 1946)

The Outlines of Seven Stones for: Seven Days Walking Seven Nights Camping (Serra da Estrela, Portugal), 1994

  • Charcoal on paper
  • 15 x 21 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2013
D'après nature, 1994

Gaetan (Luanda, Angola, 1944)

D'après nature, 1994

  • Graphite on paper
  • 76 x 56 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
O prazer é todo meu III, 1994

Patrícia Garrido (Lisboa, Portugal, 1963)

O prazer é todo meu III, 1994

  • Polyester, silicon, iron
  • 52 x 136 x 70 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
O prazer é todo meu II, 1994

Patrícia Garrido (Lisboa, Portugal, 1963)

O prazer é todo meu II, 1994

  • Polyester, silicon, iron
  • 67 x 90 x 47 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
O prazer é todo meu I, 1994

Patrícia Garrido (Lisboa, Portugal, 1963)

O prazer é todo meu I, 1994

  • Polyester, silicon, iron
  • 82 x 55 x 60 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 1997
Blaue Tombola, 1994

Thomas Hirschhorn (Berna, Suíça, 1957)

Blaue Tombola, 1994

  • Blue tombola, 1994
  • Wood, cardboard, paper, plastic sleeve, tape, prints, felt pen, pen
  • 280 x 85 x 2600 cm Dimensões da obra instalada
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2007
Daily Event, Paris, 1994

Pierre Huyghe (Paris, França, 1962)

Daily Event, Paris, 1994

  • Offset print on paper (3 elements). A.P. 1/2
  • 66 x 100 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Sem título, 1994

Ana Jotta (Lisboa, Portugal, 1946)

Sem título, 1994

  • Embroided fabric
  • 105.5 x 122.5 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2000
Sem título, 1994

Ana Jotta (Lisboa, Portugal, 1946)

Sem título, 1994

  • Embroided fabric
  • 130 x 123 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2000
Sem título, 1994

Moshe Kupferman (Jaroslav, Polónia, 1926 - Tel Aviv, Israel, 2003)

Sem título, 1994

  • Untitled, 1994
  • Oil and chalk on canvas
  • 130 x 195 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Auto-retrato, 1994

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Auto-retrato, 1994

  • Self-portrait, 1994
  • Acrylic paint and collage on paper
  • 34.5 x 55.7 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 2006
His Father's Nose, 1994

António Olaio (Sá da Bandeira, Angola, 1963)

His Father's Nose, 1994

  • Oil on canvas
  • 150 x 100 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
His Mother's Ears, 1994

António Olaio (Sá da Bandeira, Angola, 1963)

His Mother's Ears, 1994

  • Oil on canvas
  • 150 x 100 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Furtivo Fra Le Tenebre XVI, 1994

Pedro Cabrita Reis (Lisboa, Portugal, 1956)

Furtivo Fra Le Tenebre XVI, 1994

  • Card, graphite powder and pastel on paper
  • 160 x 121.5 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 1998
Posto de Observação / Atlas Coelestis V, 1994

Pedro Cabrita Reis (Lisboa, Portugal, 1956)

Posto de Observação / Atlas Coelestis V, 1994

  • Observation Post / Atlas Coelestis 5, 1994
  • Wood, glass, plastic, waterproof fabric
  • 400 x 570 x 270 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Maca, 1994

Miguel Ângelo Rocha (Lisboa, Portugal, 1964)

Maca, 1994

  • White tarpaulin, metal, casters
  • 108 x 198.5 x 75 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Da série

Pedro Tudela (Viseu, Portugal, 1962)

Da série "D'Heart Side", 1994

  • B/w photograph, acrylic paint on paper mounted on canvas, fabric, metal
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Atsue Sasaki (Nr 1, 2, 3, 4), 1994

Christopher Williams (Los Angeles, EUA, 1956)

Atsue Sasaki (Nr 1, 2, 3, 4), 1994

  • Dye transfer prints (4 elements)
  • 27.9 x 35.6 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2005
Sacrifício I, 1993 - 1994

Rui Chafes (Lisboa, Portugal, 1966)

Sacrifício I, 1993 - 1994

  • Sacrifice 1, 1993 - 1994
  • Painted iron
  • 89 x 35.5 x 17.5 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1995
Sacrifício V, 1993 - 1994

Rui Chafes (Lisboa, Portugal, 1966)

Sacrifício V, 1993 - 1994

  • Iron
  • 220 x 40 x 28 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Sem título, 1993 - 1994

Fischli & Weiss

Sem título, 1993 - 1994

  • Untitled, 1993 - 1994
  • Painted polyurethane, wood, plaster
  • 200 x 210 x 35 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2004
Doce e quente, 1995

Rui Chafes (Lisboa, Portugal, 1966)

Doce e quente, 1995

  • Sweet and Warm, 1995
  • Painted iron
  • 185 x 124 x 108 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Sem título, 1995

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Plaster, painted iron
  • 132 x 202 x 202 cm
  • Coll. Fundação Luso-Americana para o Desenvolvimento, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2000
Sem título, 1995

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Wood, mirror
  • 42 x 90 x 63 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2000
Time Heals All Wounds, 1995

Jimmie Durham (Washington, EUA, 1940)

Time Heals All Wounds, 1995

  • Free standing frames with colour photographs (2 elements)
  • 125 x 190 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2014
Water Master, 1995

Ron M. Fischer (Nova Iorque, EUA, 1947)

Water Master, 1995

  • Galvanized steel, stainless steel, chromed brass, fused iron and brass, bomb, water
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Artist's donation 1996
Sem título, 1995

Roland Flexner (Nice, França, 1944)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Graphite on paper
  • 35 x 28.1 cm
  • Coll. Desenhos da Madeira, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2013
Sem título (sonoro), 1995

Fernanda Gomes (Rio de Janeiro, Brasil, 1960)

Sem título (sonoro), 1995

  • Untitled (loud), 1995
  • Iron, stone, nylon wire
  • Variable dimensions
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2009

Support this project.
Become a member.


Rua D. João de Castro, 210
4150-417 Porto Portugal
41º 9'35.40"N
8º39'35.35ºW
Serralves