Facebook Linkedin Twitter

Works by decades

1990 - 1999


Esta é a minha imagem, 1995

Cristina Mateus (Porto, Portugal, 1968)

Esta é a minha imagem, 1995

  • This is my image, 1995
  • Photographs (Fujichrome) and vinyl stickers on trovicel plaque, DVD projection, mirrors, fluorescent lamp, audio cassette
  • Dimensions variable
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2001
Sem título, 1995

Cristina Mateus (Porto, Portugal, 1968)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Photograph (5 elements), text on self-adhesive vinyl, acrylic paint on wall
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Kiss me stupid / 35th Year of love, 1995

Paulo Mendes (Lisboa, Portugal, 1966)

Kiss me stupid / 35th Year of love, 1995

  • Stainless steel, mechanized toys, precense sensor, sound installation
  • 130 x 110 x 70 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Sem título, 1995

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Watercolour on paper
  • 28 x 38 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2008
Sem título, 1995

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Watercolour on paper
  • 28 x 38 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2008
Sem título, 1995

Lucia Nogueira (Goiania, Brasil, 1950 - Londres, Reino Unido, 1998)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Watercolour and pencil on paper
  • 28 x 38 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2008
LM44/EB61, 1995

João Penalva (Lisboa, Portugal, 1949)

LM44/EB61, 1995

  • Painted aluminium, engraved plate, Plexiglas, acetate, photocopies, photographs, handwritten texts, typed texts, laser print texts, correction fluid, chair, book, Portrait of Luis Meier, by Kurt Schwitters, 1944
  • 219 x 721 x 1489 cm Retrato - 70 x 60 cm (Instalação de dimensões variáveis)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2007
Sem título, 1995

Paula Rego (Lisboa, Portugal, 1935)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Pastel on paper mounted on aluminium
  • 160 x 120 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2004
Doodles, 1995

Joana Rosa (Lisboa, Portugal, 1959)

Doodles, 1995

  • Graphite on tracing paper
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Von Blau, 1995

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Von Blau, 1995

  • Painted wood box, encaustic on photograph and textured glass
  • 49 x 49 x 15 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Erratisch, 1995

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Erratisch, 1995

  • Painted wood box, encaustic on photograph and textured glass
  • 49 x 49 x 15 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Eis, 1995

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Eis, 1995

  • Painted wood box, encaustic on photograph and textured glass
  • 49 x 49 x 15 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Ein Blatt, 1995

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Ein Blatt, 1995

  • Painted wood box, encaustic on photograph and textured glass
  • 49 x 49 x 15 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Einmal, 1995

Avelino Sá (Santa Maria da Feira, Portugal, 1961)

Einmal, 1995

  • Painted wood box, encaustic on photograph and textured glass
  • 49 x 49 x 15 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
A Descida da Cruz, 1995

Rui Serra (Elvas, Portugal, 1970)

A Descida da Cruz, 1995

  • Acrylic paint on canvas
  • 190 x 230.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
O Festim de Nefertari, 1995

Nikias Skapinakis (Lisboa, Portugal, 1931)

O Festim de Nefertari, 1995

  • Oil on craft paper on canvas
  • 98.2 x 140 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Discurso de Legitimação, 1995

António de Sousa (Matosinhos, Portugal, 1966)

Discurso de Legitimação, 1995

  • Silkscreen (40 elements), self-adhesive vinyl and acrylic paint on canvas
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Donation by Cooperativa Árvore 1997
Sem título, 1995

Susanne S.D. Themlitz (Lisboa, Portugal, 1968)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Light box, slide
  • 154 x 124 x 10 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Sem título, 1995

Susanne S.D. Themlitz (Lisboa, Portugal, 1968)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Light box, slide
  • 154 x 124 x 10 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Sem título, 1995

Susanne S.D. Themlitz (Lisboa, Portugal, 1968)

Sem título, 1995

  • Untitled, 1995
  • Light box, slide
  • 154 x 124 x 10 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Ant Identity, 1983 - 1995

Ana Jotta (Lisboa, Portugal, 1946)

Ant Identity, 1983 - 1995

  • Fabric, felt, fabric ribbon sewn on machine
  • 102 x 110 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
Sem título, 1994 - 1995

Helena Almeida (Lisboa, Portugal, 1934)

Sem título, 1994 - 1995

  • Untitled, 1994 - 1995
  • Acrylic paint on 20 b/w photographs
  • 220 x 110 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1995
Mediacracia, 1994 - 1995

António de Sousa (Matosinhos, Portugal, 1966)

Mediacracia, 1994 - 1995

  • Cibachrome on paper (4 elements)
  • 127.3 x 181.5 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
When I think of you, time doesn't matter, with you, I blush in the Darkness, 1996

Rosa Almeida (Lisboa, Portugal, 1966)

When I think of you, time doesn't matter, with you, I blush in the Darkness, 1996

  • Typed text, graphite and colour pencil on paper
  • 98 x 70.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Your whispers are cries inside me, blank fingerprints, 1996

Rosa Almeida (Lisboa, Portugal, 1966)

Your whispers are cries inside me, blank fingerprints, 1996

  • Typed text, graphite and colour pencil on paper
  • 98 x 70.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Relaxation Response, 1996

Ernst Caramelle (Hall, Áustria, 1952)

Relaxation Response, 1996

  • Etching, lithograph on paper (diptych)
  • 100 x 160 cm Cada elemento 100 x 80 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2004
Friendly Monkeys, 1996

Ana Léon (Lisboa, Portugal, 1957)

Friendly Monkeys, 1996

  • Video, colour, sound, 4:3, PAL, 9'48". Ed. 2/4
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2010
Confronto, 1996

Cristina Mateus (Porto, Portugal, 1968)

Confronto, 1996

  • Confrontation, 1996
  • Photograph (Fujochrome) on trovicel, inkjet print on vinyl and video projection: colour, veideo monitor and video channel
  • Variable dimensions
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
Andar, 1996

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Andar, 1996

  • Walking, 1996
  • Acrylic paint and collage on paper
  • 60 x 52 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Saltar, 1996

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Saltar, 1996

  • Junping, 1996
  • Acrylic paint and collage on paper
  • 58.5 x 38.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Hollywood, 1996

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Hollywood, 1996

  • 81.5 x 57.5 x 3 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Cinema, 1996

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Cinema, 1996

  • Acrylic paint and collage on paper
  • 32.3 x 25.7 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Artist's donation 2006
Mobiliario XX, 1996

Juan Muñoz (Madrid, Espanha, 1953 - Ibiza, Espanha, 2001)

Mobiliario XX, 1996

  • Furniture 20, 1996
  • Acrylic paint and charcoal on canvas
  • 120 x 160 cm
  • Private collection, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2002
Flea Market, Budapest, 1996

Paulo Nozolino (Lisboa, Portugal, 1955)

Flea Market, Budapest, 1996

  • Gelatine silver print mounted on aluminium
  • 120 x 80 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Le Portugal, un lieu à découvrir, 1996

Fernando José Pereira (Porto, Portugal, 1961)

Le Portugal, un lieu à découvrir, 1996

  • Portugal, a Place To Be Discovered, 1996
  • Postcard display rack, 100 postcards, digital image
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
Iconopolitíca, 1996

Fernando José Pereira (Porto, Portugal, 1961)

Iconopolitíca, 1996

  • Video installation and aquarium with fish. Video, colour, sound, 4: 3 PAL, 124'41 "
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
PP2UP96, 1996

Pedro Portugal (Castelo Branco, Portugal, 1963)

PP2UP96, 1996

  • Acrylic paint on canvas
  • 200 x 250.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1996
PP4UP96, 1996

Pedro Portugal (Castelo Branco, Portugal, 1963)

PP4UP96, 1996

  • Acrylic paint on canvas
  • 200 x 250 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Artist's donation 1996
Doodles

Joana Rosa (Lisboa, Portugal, 1959)

Doodles "Doodle XVII" Drawing, 1996

  • Graphite, ink on tracing paper
  • 59.5 x 94.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Nacht - Video, Haus ur, Rheydt, Oktober, 1996, 1996

Gregor Schneider (Rheydt, Alemanha, 1969)

Nacht - Video, Haus ur, Rheydt, Oktober, 1996, 1996

  • Video. Ed. 3/6
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2009
Cruzes, 1996

Rui Serra (Elvas, Portugal, 1970)

Cruzes, 1996

  • Acrylic paint on canvas (3 elements)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Artist's donation 1996
Uma Cidade Assim, 1996

Augusto Alves da Silva (Lisboa, Portugal, 1963)

Uma Cidade Assim, 1996

  • A city like this, 1996
  • 26 colour photographs mounted on K-mount
  • Dimensions variable
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2003
Estudo de cotas de Serralves, 1996

Álvaro Siza Vieira (Matosinhos, Portugal, 1933)

Estudo de cotas de Serralves, 1996

  • Ballpoint, colour pencil and graphite on paper
  • 29.4 x 20.7 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Donation by Luís Valente de Oliveira in 2015
Sem título (VR Trooper), 1996

Miguel Soares (Braga, Portugal, 1970)

Sem título (VR Trooper), 1996

  • Untitled (VR Trooper), 1996
  • Galvanized metal, acrylic, vinyl, sticker, strob light, vr trooper, mechanical system, mirror, grass carpet, bowl, motion detector
  • 150 x 300 x 250 cm
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 2001
The Temple, 1996

Luc Tuymans (Mortsel, Bélgica, 1958)

The Temple, 1996

  • Etching and aquatint on paper (8 elements)
  • 80 x 60.5 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2004
Weisse Wand, 1969 - 1996

Imi Knoebel (Dessau, Alemanha, 1940)

Weisse Wand, 1969 - 1996

  • White Wall, 1969 - 1996
  • Acrylic paint on wood (8 elements)
  • 246.7 x 164 x 94 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2003
Correr, 1995 - 1996

Albuquerque Mendes (Trancoso, Portugal, 1953)

Correr, 1995 - 1996

  • Running, 1995 - 1996
  • Acrylic paint and collage on paper
  • 63 x 55.5 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Objectos inúteis, 1997

E. M. de Melo e Castro (Covilhã, Portugal, 1932)

Objectos inúteis, 1997

  • Digital prints on k-line (5 elements), digital prints on paper (5 elements)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2007
Sombra Projectada de Arália, Versão 1, 1997

Lourdes Castro (Funchal, Portugal, 1930)

Sombra Projectada de Arália, Versão 1, 1997

  • Original silkscreen
  • 255 x 155 cm Profundidade do pladour + suportes: 3 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2011
Sombra Projectada de Arália, Versão 2, 1997

Lourdes Castro (Funchal, Portugal, 1930)

Sombra Projectada de Arália, Versão 2, 1997

  • Original silkscreen
  • 255 x 155 cm Profundidade do pladour + suportes: 3 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2011
Sem título, 1997

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1997

  • Untitled, 1997
  • Painting on paper, mixed media on etching
  • 94 x 125 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2001
Sem título, 1997

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1997

  • Untitled, 1997
  • 4 etchings on paper. Ed. 12/12
  • 124 x 114 cm (each)
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
Sem título, 1997

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1997

  • Untitled, 1997
  • Painting on paper, mixed media on etching
  • 87 x 113 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2001
Sem título, 1997

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1997

  • Untitled, 1997
  • Wood, glass, galvanized iron
  • 102 x 202 x 218 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1999
Sem título, 1997

José Pedro Croft (Porto, Portugal, 1957)

Sem título, 1997

  • Untitled, 1997
  • Plaster, wooden stool
  • 252 x 60 x 45 cm
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 1998
I'm Coming Home in Forty Days, 1997

De Rijke / De Rooij

I'm Coming Home in Forty Days, 1997

  • Film (16 mm), colour, sound, 15’. Ed. 3
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2006
Between Darkness and Light (after William Blake), 1997

Douglas Gordon (Glasgow, Reino Unido, 1966)

Between Darkness and Light (after William Blake), 1997

  • Video, colour, sound, 64’29’’. Video (DVD), b/w, sound, 61’36’’. Ed. 2/3
  • Variable dimensions
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2004
Meditations on a Hobby Horse, IV, 1997

Ana Jotta (Lisboa, Portugal, 1946)

Meditations on a Hobby Horse, IV, 1997

  • Acrylic paint on fabric
  • 194 x 153 cm
  • Coll. Peter Meeker, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto. Deposit 2000
Norma vs. Desvio, 1997

Miguel Leal (Porto, Portugal, 1967)

Norma vs. Desvio, 1997

  • Norm vs Deviation, 1997
  • Digital print on polyester, lacquered wood, glass, cards
  • Dimensions variable
  • Coll. Ivo Martins, long-term loan to Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Deposit 1998
4 Fables, 1997

Ana Léon (Lisboa, Portugal, 1957)

4 Fables, 1997

  • Video, colour, sound, 4:3, PAL, 7'50". Ed, 2/4
  • Coll. Fundação de Serralves - Museu de Arte Contemporânea, Porto, Portugal. Acquisition 2010

Support this project.
Become a member.


Rua D. João de Castro, 210
4150-417 Porto Portugal
41º 9'35.40"N
8º39'35.35ºW
Serralves