QUATRO
Modos de Rever: História(s) da Arte no Cinema
With João Botelho (filmmaker) and João Queiroz (artist) and moderation by Isabel Lopes Gomes
Access to the House of Cinema Auditorium is via Rua de Serralves nº 873, 30 minutes before the start of the session.
Ticket: 3€
Full pass for all sessions: 70€
Discounted admission: 50% for Amigos de Serralves, youth, students (with ID) and over 65
Buy Ticket
Seventh session of the film programme Modos de Rever: História(s) da Arte no Cinema, conceptualized by Isabel Lopes Gomes. The film session will feature a brief presentation, followed by the screening of Raul Ruiz's "The Hypothesis of the Stolen Painting (Pierre Klossowsky) (1978), and a conversation with professor and essayist José Bragança de Miranda and art critic António Cerveira Pinto, moderated by Isabel Lopes Gomes.
L'Hypothèse du Tableau Volé (Pierre Klossowsky) | The Hypothesis of the Stolen Painting (Pierre Klossowsky)
Raul Ruiz | FRA | 1978 | 66'
Two narrators, one seen and one unseen, discuss possible connections between a series of paintings. The on-screen narrator walks through three-dimensional reproductions of each painting, featuring real people, sometimes moving, in an effort to explain the series’ significance.
Related
Nasceu em 1976. É Doutoranda na Universidade de Coimbra no Colégio das Artes, no Doutoramento em Arte Contemporânea, e membro do CEIS 20 — Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX. Realizou documentários sobre artistas, entre os quais: Arte Vida / Vida Arte - Alberto Carneiro (2013); Spiritual Exercises - Bosco Sodi (2014); Rua José Escada - José Escada (2015) e Pintar a Ideia - Manuel-Casimiro (2018). Em 2024 irá estrear o seu último documentário – Retrato de Ausência - sobre a obra do artista Nikias Skapinakis. Realizou e apresentou diversos magazines culturais exibidos na RTP: ZOOM; Estação das Artes; Documentários sobre a Bienal de Veneza e o Photo Espanha assim como a Série Design PT exibida em 2015 na RTP2. Foi curadora em 2019 da exposição: Da história das imagens (o fotográfico na obra de Manuel Casimiro) apresentada no Museu Arpad Szenes – Vieira da Silva.