QUATRO
Modos de Rever: História(s) da Arte no Cinema
With João Botelho (filmmaker) and moderation by Isabel Lopes Gomes
Access to the House of Cinema Auditorium is via Rua de Serralves nº 873, 30 minutes before the start of the session.
Ticket: 3€
Full pass for all sessions: 70€
Discounted admission: 50% for Amigos de Serralves, youth, students (with ID) and over 65
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Fourth session of the film programme Modos de Rever: História(s) da Arte no Cinema, conceptualized by Isabel Lopes Gomes. This film session will feature a brief presentation, followed by the screening of João Botelho's ""Quatro"" (2014), followed by a conversation with filmmaker João Botelho, moderated by Isabel Lopes Gomes.
Quatro
João Botelho | POR | 2014 | 100'
Two brothers, João and Jorge Queiroz. Two other brothers, Pedro and Francisco Tropa. Four of the most important Portuguese contemporary artists. Painting, drawing, photography and sculpture. Without contemplations, without remedy, without justifications, I have recorded them working, creating their pieces. Friends, accomplices, different, but all obsessed with the strange adventure that is the artistic production on this confusing beginning of the 21st century. Rigorous. The best of Portugal.
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Nasceu em 1976. É Doutoranda na Universidade de Coimbra no Colégio das Artes, no Doutoramento em Arte Contemporânea, e membro do CEIS 20 — Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX. Realizou documentários sobre artistas, entre os quais: Arte Vida / Vida Arte - Alberto Carneiro (2013); Spiritual Exercises - Bosco Sodi (2014); Rua José Escada - José Escada (2015) e Pintar a Ideia - Manuel-Casimiro (2018). Em 2024 irá estrear o seu último documentário – Retrato de Ausência - sobre a obra do artista Nikias Skapinakis. Realizou e apresentou diversos magazines culturais exibidos na RTP: ZOOM; Estação das Artes; Documentários sobre a Bienal de Veneza e o Photo Espanha assim como a Série Design PT exibida em 2015 na RTP2. Foi curadora em 2019 da exposição: Da história das imagens (o fotográfico na obra de Manuel Casimiro) apresentada no Museu Arpad Szenes – Vieira da Silva.