Museum

Park Sculptures

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Estrutura de vidro e metal em formato de prisma triangular, de grandes dimensões, situada no jardim.
Pavilhão espelhado de base triangular com uma porta
DAN GRAHAM
Par de espelhos verticais que formam um ângulo reto e refletem a vegetação do Parque
ANGELO DE SOUSA
Escultura gigante e colorida, com formato de pá de jardinagem como se estivesse espetada no solo
CLAES OLDENBURG E COOSJE VAN BRUGGEN
Mesa com uma fonte, quatro bancos de ardósia situada no parque
MARIA NORDMAN
Estrutura em ferro que se assemelha a mobiliário urbano
VEIT STRATTMAN
Monte de terra integrado na paisagem que contém um prisma trapezoidal diagonalmente atravessado por um espelho
FRANCISCO TROPA
Buraco forrado a pedra coberto por um painel de vidro
ALBERTO CARNEIRO
Escultura em bronze de uma banhista
ARISTIDE MAILLOL
Rede feita com fios de nylon branco suportada pelas árvores do parque
FERNANDA GOMES
Banco giratório constituído por quatro assentos dobráveis em plástico
VEIT STRATMANN
Grande painelretangulares de aço colocado entre um muro e árvores
RICHARD SERRA
Pavilhão espelhado de base triangular com uma porta
Image mobile
DAN GRAHAM

Latitude: 41.1601
Longitude: -8.658331
Dan Graham
Double Exposure, 1995/2003
Mirrored glass, glass, stainless steel, Cibachrome transparency

248 x 410 x 355 cm

Coll. Fundação de Serralves — Museu de Arte Contemporânea, Porto

Dan Graham (Urbana, Illinois, USA, 1942) uses the conventions of architecture as a form of social interaction.

Double Exposure, one of a body of works using of the form of the pavilion, consists of a triangular-base pavilion with a door through which the interior can be accessed. The external face is mirrored on two sides. On the third a colour transparency has been applied that reproduces the image of the surrounding landscape photographed at dusk on a spring day. From the inside, viewers can see the landscape through the transparency, while the two other sides reflect the Park outside and allow for viewing from the inside. Vision is thus broken down into multiple perspectives in terms of who is looking at what, and from overlapping of a present moment, the actual landscape, and a past moment, the same landscape but photographed.

Double Exposure was commissioned for the Serralves Park as part of the retrospective exhibition at the Museum in 2001, ‘Dan Graham: Works 1965–2000’. The piece was installed in 2003.